Loading...

Blogul adLemonade

2018 – Un an al automatizarilor in publicitatea online

Afla cele mai noi trenduri in publicitate AdWords si Facebook Ads, direct de la expertul tau Google Premier Partner.

Te-ai trezit din hibernarea de iarna? Sfarsit de ianuarie, bugete proaspete, e momentul ideal sa afli ce trebuie sa faci in 2018 pentru a-ti creste afacerea in mediul online. Vrei rezultate spectaculoase, dar si crestere pe termen lung? Cu siguranta!

Profita de trendurile anului si descopera care sunt cele mai valoroase predictii pentru Google si Facebook: ce e nou, ce se schimba si incotro mergem.

De la inceput, te avertizam: e anul automatizarilor, al inteligentei artificiale si al chat-botilor.

Potrivit Gartner, 20% din continutul de business din 2018 ar putea fi generat de roboti. Asa ca s-ar putea ca si articolul acesta sa fi fost scris cu ajutorul AI.

1. Oportunitatea AI

Am asistat, pe parcursul anului 2017, la automatizarea de procese multiple in publicitate AdWords si Facebook Ads. Crearea si rotatia anunturilor, optimizarea bidurilor si chiar afisarea extensiilor, toate aceste automatizari functioneaza mai bine ca niciodata in AdWords. Evolutia ar putea fi transformata in oportunitate pentru specialistii in marketing care sunt pregatiti sa se adapteze.

Procesele de automatizare vor deveni din ce in ce mai bune, dar sa nu-l lasam totusi pe Google sa ne invadeze teritoriul integral. Fii pregatit sa monitorizezi eficient procesele automatizate si sa intervii atunci cand este nevoie. Rivalitatea Google-Amazon va stimula si anul acesta inovatii pentru anunturile de cautare.

 

2. Atentie la indexarea mobile first

5 miliarde de utilizatori de telefoane mobile la nivel mondial si peste 72% din piata de advertising din SUA va fi pe mobil pana in anul 2019. Un trend similar vedem si in piata locala, din Romania, unde clientii agentiei inregistreaza 70%, uneori chiar 80% din traficul site-ului de pe dispozitivele mobile.

Ca raspuns la acest trend, Google promite sa introduca primul indice pentru mobil de anul acesta. Asta inseamna ca motorul de cautare va crea si nota cautarile bazandu-se pe versiunea mobilă a continutului, chiar si pentru listarile care sunt destinate utilizatorilor de desktop.

Daca nu ti-ai optimizat inca website-ul pentru mobil, e cam tarziu, dar trebuie sa o faci cat mai repede.

 

3. Controversa Voice Search

publicitate AdWords si Facebook AdsDesi inca in dezvoltare, cautarea vocala nu va mai putea fi ignorata anul acesta. In 2017, in piata din SUA, 20% din cautari au fost generate prin Voice Search.

Parerile despre importanta VS in cadrul strategiei pentru Google Search sunt insa impartite.

Recomandarea noastra e ca strategia ta sa includa Voice Search pentru ca acesta declanseaza un alt tip de comportament din partea utilizatorului. Sa ne gandim, asadar, care sunt produsele si serviciile care s-ar putea preta cel mai bine la cautarea vocala. Monitorizarea evolutiei cautarilor vocale si a instrumentelor de masurare a performantei acestor cautari va fi esentiala in 2018.

 

4. Schimbari pentru remarketing. Compenseaza prin crearea de audiente complexe

Anul acesta ar putea fi un an de cotitura pentru remarketing in contextul in care Apple a implementat sistemul inteligent de Tracking Prevention, cel putin pentru Safari. Asta inseamna mai putine anunturi de remarketing pe acest segment.

Creeaza audiente complexe, foloseste la maximum optiunile de targetare, personalizeaza mesajul din campaniile de remarketing si vei ajunge la segmente specifice cu rezultate excelente pe celelalte browsere.

Nu iti baza insa cresterea in publicitate AdWords si Facebook Ads doar pe campaniile de remarketing. Regulamentul General Data Protection Regulation (GDPR) va intra in vigoare in mai anul acesta (GDPR este un nou set de reguli gandit pentru a imbunatati controlul utilizatorilor asupra datelor personale). In schimb, creste-ti bugetele pentru a achizitiona clienti din audiente noi in AdWords si Facebook.

 

5. Reach-ul organic moare in Facebook publicitate AdWords si Facebook Ads

Cu noul “Explore Feed”, creat special pentru noutatile furnizate de companii, Facebook pare sa incerce sa elimine business-urile din News Feed-ul si asa destul de incarcat al utilizatorilor sai (reach-ul organic al companiilor a fost oricum in declin de mai multi ani, ajungand la un minim de sub 2% in 2017).

Mesajul? Facebook este de acum o retea de socializare platita pentru companii, aceasta e acum singura lor modalitate de a ajunge la audiente.

Vestea buna? Cu multiplele optiuni de targetare si datele inteligente furnizate de Facebook vei putea ajunge mult mai eficient la publicul tinta.  Asadar banii investiti in publicitate Facebook Ads vor fi cheltuiti cu folos.

 

6. 100.000 de boti activi pe Facebook Messenger

Chat-botii intervin rapid si eficient in relatiile cu clientii si fac regulile in strategiile de publicitate AdWords si Facebook Ads. 

Anul trecut Facebook a raportat peste 100.000 de chat-boti activi in Facebook Messenger, oferind o noua platforma pentru ca marketerii sa interactioneze cu audientele lor.

In Romania, foloseste Messenger Ads cu optiune de anunt in newsfeed ce directioneaza in Messenger sau reclama care apare direct ca o conversatie în Messenger.

Fii atent la cei mai rapizi utilizatori ai chat-botilor, generatia Millennials: 60% dintre acestia au folosit deja chatbots, iar 71% sunt deschisi la interactiunea cu un chatbot pentru brandurile preferate.

 

7. Incepem sa vindem generatiei Z

Fara sa uitam de generatia Millennials, iti amintesc ca, de anul acesta, incepem sa vindem si generatiei Z. Cei nascuti intre jumatatea anilor 1990 si 2000 ajung anul acesta la varsta de 20 de ani si au o putere de cumparare imensa – peste 44 de miliarde de dolari, potrivit unui studiu efectuat de National Retail Federation and IBM’s Institute for Business Value.

Cum vindem generatiei Z prin publicitate AdWords si Facebook Ads? Folosim personalizarea si continutul temporar (ephemeral content) pe Facebook, Instagram si Snapchat, dar si AR (Augumented Reality) pentru video-uri si Influencer Marketing pe Instagram si Youtube.

publicitate AdWords si Facebook Ads

Ce expira anul acesta

In timp ce iti actualizezi strategiile de marketing pentru 2018, e bine sa stii care tendinte pot fi lasate cu usurinta deoparte. Iata care sunt cele mai importante trenduri cu data de expirare depasita:

  1. Campaniile destinate unor audiente masive, fara mesaj personalizat;
  2. Focusul pe cantitate in detrimentul calitatii;
  3. Algoritmurile prea complexe de generat leaduri;
  4. Focusul si suprasolicitarea automatizarilor;
  5. Strategiile exclusiv organice pe Facebook.

Asa cum ne-am obisnuit in mediul online, avem in fata un an de schimbari spectaculoase. Provocarea e sa jonglezi eficient intre creativitate, abilitate si automatizare si sa profiti de oportunitatile oferite de noile tehnologii.

Suna complicat? Apeleaza cu incredere la specialistul tau in marketing, Google Premier Partner. Iti oferim solutii personalizate pentru cresterea afacerii tale prin promovare eficienta. Hai sa vorbim la contact@adlemonade.ro.

1 comment


Elena Laslean

F interesant !…si util !

January 30, 2018 (05:33) - Reply

Leave a Comment


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Despre noi

Imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin promovare online inteligenta. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com

Link-uri utile