Loading...

Blogul adLemonade

Cum sa-ti faci singur un audit al contului AdWords – 5 puncte importante de urmarit

Esti relevant in cautarile clientilor tai? Ai un bid suficient de mare astfel incat sa apari in primele pozitii? Un audit al campaniilor AdWords te ajuta sa-ti raspunzi la aceste intrebari si iti ofera o analiza utila in cresterea performantei campaniilor. Afla mai jos care sunt cele 5 puncte importante de urmarit atunci cand faci un audit AdWords.

Urmeaza mini-vacanta de 1 Mai…scurta, dar intensa. Un city break e perfect, zic eu. Planul e facut, biletele de avion cumparate, hotelul e rezervat, bagajele aproape gata.
Sansele de a aduna multe conversii cu valoare pe termen lung sunt maxime: multe momente relaxante, incarcate de energie pozitiva si amintiri frumoase.
Am si niste micro-conversii setate: bagaj mic, dar cu tot ce am nevoie pentru cateva zile, cazare buna la costuri decente, cateva obiective de bifat, papile gustative rasfatate cu ceva bunatati locale.
Si totusi…mai verific o data bagajele, rezervarile, bilete inainte de plecare. Sa fiu sigura ca nu am omis ceva important sau ca am ce-mi trebuie sa ma pot adapta pe parcurs.

Si campaniile AdWords au nevoie de o verificare periodica pentru a atinge cele mai bune rezultate. Asadar, chiar daca le-ai setat deja, nu strica sa faci cate un audit din cand in cand.
Am si un checklist cu 5 puncte importante de verificat pentru campaniile Search, ca sa-ti fie mai usor sa faci asta sistematic.
Hai sa le parcurgem impreuna!

 

1. Setari de campanie

✅ Asigura-te ca ai bifat initial Google Search + Search partners. Dupa o perioada, cand ai suficiente date, poti segmenta campaniile dupa retea si decide daca mai pastrezi Search partners sau nu. Din experienta noastra, Search partners au rezultate bune.

 

✅ Adauga bid adjustments la nivel de device. In functie de performanta, creste sau scade bid-ul pe mobil si tableta. De obicei, CPC-ul (costul pe click) este mai scazut pe acestea doua, insa si rata de conversie este mai mica decat pe desktop.

In acest campanie, de exemplu, am crescut bid-ul pe mobil si tableta, pentru a ne asigura o pozitie buna, deoarece avem o rata de conversie mai mare decat pe desktop.

 

 

✅ Daca campania ta targeteaza Romania, adauga si principalele orase sau judete si un bid adjustment in functie de performanta fiecaruia. Creste bid-ul daca au KPI buni (Key Performance Indicators) sau scade-l daca observi o performanta scazuta. E bine sa incepi cu procente mici, de 10-15%, ca sa nu destabilizezi bid-urile.

De exemplu, in aceasta campanie, am crescut bid-ul cu 15% pentru Bucuresti, pentru a fi vizibili si avea o pozitie de top, deoarece ne aduce cele mai multe conversii.

 

✅ Alege “People in my targeted location” daca vrei sa-i targetezi doar pe cei din locatiile setate la punctul anterior.

 

✅ Foloseste Ad schedule pentru a economisi buget si a licita mai mult in intervalele orare cu cea mai buna performanta.

 

✅ Alege “Prefer best performing ads” ca modalitate de rotire a ad-urilor, daca nu ai A/B testing pentru ad-uri.

 

2. Bugete

✅ Verifica sumele cheltuite in ultimele 3 luni la nivel de campanie si aloca bugetele zilnice in functie de performanta campaniilor: campaniile cele mai performante primesc cel mai mult buget, iar cele mai putin performante un buget mai mic.

✅ Asigura-te ca ai setat un buget zilnic suficient de mare, astfel incat sa permita afisarea reclamelor.

✅ Daca ai suficient buget si vrei sa apari la fiecare cautare, mergi pe “Accelerated Delivery”. Daca nu, alege optiunea “Standard Delivery”.

3. Ad-uri

✅ Fiecare ad group trebuie sa aiba minimum 3 ad-uri / ad group.

✅ Foloseste Dynamic Keyword Insertion in ad-uri, cu exceptia campaniilor pentru brand-ul propriu sau cele pe concurenta. De obicei au o performanta mai buna decat cele care nu folosesc DKI (Dynamic Keyword Insertion).

 

4. Cuvinte cheie

✅ Ruleaza Search Queries Report si adauga negative, pentru a filtra traficul irelevant.

✅ Filtreaza cuvintele cheie “below first page bid” si creste-le bid-ul.

✅ Analizeaza cuvintele cheie care au Scor de Calitate mai mic de 4 si fa optimizari astfel incat sa le cresti performanta: la nivel de ad, landing page sau muta-le in alt ad group.

✅ Filtreaza cuvintele cheie cu pozitie medie peste 3 si creste-le bid-ul.

✅ Cuvintele cheie cu “low search volume” si 0 impresii in ultimele 3 luni trebuie oprite, deoarece scad scorul de calitate al contului. Daca au fost pe “Exact Match” sau “Phrase Match”, poti incerca un match type mai larg, ca “Broad Match Modifier”.

 

5. Extensii de anunturi

Verifica daca sunt setate corect sau sunt adaugate toate extensiile de anunturi potrivite pentru businessul tau.

Location extensions, se preia automat din Google My Business

Sitelinks extensions: link-uri catre produse si servicii din site

Call extensions: numarul de telefon care apare pe site

Message extensions: le folosesti daca ai si call extensions

Callout extensions: enumeri beneficii ale businessului tau, ca transport gratuit, retur gratuit, livrare in 24 ore etc.

Structured snippet extensions: tipuri de produse sau servicii pe care le oferi sau marci de produse

✅ App Extensions: daca ai si o aplicatie, o poti adauga aici

✅ Promotion Extensions: le gasesti doar in noua interfata AdWords. Le poti utiliza atunci cand ai promotii pe site.

Incearca si tu un audit in contul tau AdWords si spune-ne apoi cate puncte ai bifat. 🙂
Daca auditul ti se pare prea complicat sau iti consuma prea mult timp, poti apela oricand la specialistul tau, Google Premier Partner. Scrie-ne pe contact@adlemonade.com si te ajutam cu un audit si o promovare eficienta.

Sursa foto

Leave a Comment


Despre noi

Imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin promovare online inteligenta. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com