Loading...

Blogul adLemonade

Luna Martisorului prin lupa motoarelor de cautare

Must have in strategia Google Ads pentru 1 – 8 Martie

 

Cu o floare nu se face primavara, dar cu o campanie bine targetata iti poti creste vanzarile pana la 500% in perioada 1-8 Martie. Dupa asemenea performanta sigur va veni si primavara.

In articolul dedicat Valentine’s Day am analizat ce business-uri merg promovate si ce trebuie sa urmarim in perioada respectiva pentru a obtine maxim de rezultate. In continuare voi vorbi despre ce NU trebuie sa lipseasca din strategia Google Ads pentru perioada 1-8 Martie.

Analizand informatiile din Google Trends observam ca in saptamana 1-8 Martie exista un volum bun de cautari, implicit ar fi indicat sa incepem cu o saptamana inainte de 1 Martie si sa folosim o campania de display inaintea acestei perioade pentru a pregati putin userii, pentru a mari awareness-ul asupra ofertelor, precum si pentru a prinde in listele de remarketing cat mai multi potentiali clienti. In saptamana 1-8 Martie vom crea o campanie de RLSA care sa prinda traficul din campania de Display, dar care acum isi arata interesul pentru produse printr-o cautare in search.

Dupa ce ai gasit un set de cuvinte care crezi ca este potrivit pentru un ad group cu o anumita tematica double check with Keyword Planner pentru a te asigura ca ai folosit toate combinatiile relevante, dar si pentru a gasi idei de cuvinte negative.

1. Targetari specifice pentru fiecare tipologie de client

Orice barbat “asteapta cu sufletul la gura” luna Martie, parca energia din tot anul se revarsa in aceasta luna si vom incerca din rasputeri sa fim originali, rabdatori, iubitori si grijulii. Ne vom stradui sa ducem gunoiul la timp, sa plimbam cainele mai des, sa fim mai atenti cu copiii si eventual sa nu uitam florile preferate in saptamana vestitoare a primaverii. Reducand tonul ironic, pot spune ca barbatii reprezinta principalul target al campaniilor din aceasta perioada, pe ei trebuie sa fie toate atentia, de ce? Mai jos sunt cateva motive:

  • au mai putina imaginatie decat femeile cand vine vorba de cadouri pentru astfel de sarbatori
  • nu vor sa petreaca ore in sir in magazine, la coada sau la casa
  • fug cat pot de tare de negocierea cu floraresele din piata
  • sunt mai comozi, dar dispusi sa cheltuiasca mai mult

On the other hand, doamnele iubesc la randul lor sa ofere cadouri in aceste zile, se intrec in idei trasnite si originalitate. Gasesc inspiratii si idei in orice articol sau postare pe retele sociale.

Concluzia e simpla, ai nevoie de campanii targetate specific pentru barbati si femei. De asemenea trebuie sa contina ad-uri text diferite, bannere diferite si mesaje diferite. Evident ca pentru barbati in general trebuie folosite mesaje cu beneficii rationale, cu referinte la pret, iar pentru doamne folosim mesaje emotionale, evidentiand ofertele speciale si unicitatea acestora.

2. Cui te adresezi si cum?

Exista cateva tipologii de useri care folosesc Google Ads pentru a se informa, pentru a cauta si ulterior pentru a cumpara cadouri de 8 Martie. Te adresezi unui public variat, iar mai jos voi enumera cateva tipuri:

  1. cei care stiu ce vor sa cumpere si cauta produse si compara preturi
  2. cei pe care imaginatia i-a pus la colt si cauta idei sa iasa de acolo
  3. cei care cauta oferte speciale, deal hunters, vor o oferta dedicata pentru un city break, o cina romantica
  4. intarziatii, cei care s-au trezit in ultimul moment ca nu au cadou, nici o idee in cap, nici un plan si cauta disperati de pe orice device posibil orice ar suna bine
  5. mai exista o categorie speciala, aceia care nu arata interes pentru cautarea unui cadou, dar cand aud de idei de la colegi sau colege pe la birou, incep cautarile, fara sa ceara recomandari de la acestia. (daca ai un zambet stingher in coltul gurii dupa ce ai citit randurile acestea e clar ca macar o data te-ai regasit in aceasta tipologie)

In mod absolut firesc, userii din categoriile 1 si 2 vor intra ulterior in categoria 3, dupa ce si-au gasit produsul cautat sau ideea de cadou, vor cauta oferte legate de acestea. In cele din urma o parte din ei vor ajunge in categoria 4 – intarziatii, iar pe aceasta carte eu as miza mai multi bani, folosind urgentare si frica de pierdere a acelui produs.
Pentru categoriile 1,2,3 de mai sus trebuie sa folosim ad group-uri diferite si cuvinte cheie dedicate pentru stadiul in care este user-ul. Spre exemplu, pentru un user din categoria 2, vom folosi cuvinte de genul:

  • idei de cadouri 8 martie
  • cadouri femei pentru 8 martie
  • cadou de ziua femeii

3. Foloseste sitelink-uri dedicate

Fiecare dintre noi daruieste cel putin 2 cadouri de 1 si 8 martie. Fie ca este pentru mama, bunica, sora iubita sau viitoare iubita, vor exista cel putin 2 cadouri pentru fiecare zi in parte.

Implicit ar fi ideal sa ai sitelink-uri care sa-i sugereze userului sa nu uite de mama, bunica, iubita sau sora, etc. Fiecare trebuie sa duca intr-un landing page relevant cu titlul sitelink-ului, unde userul poate gasi doar cadouri pentru mama, bunica sau iubita. Daca sitelink-urile contin si scurta descriere vei reusi sa ocupi mai mult din first screen si cu siguranta vei atrage atentia userului. Implicit vei reusi sa cresti semnificativ CTR-ul si vei spori sansele de vanzare a produsului.

La o scurta cautare in Google dupa “idei cadouri de 8 Martie”, gasim ceva concurenta in zona de cadouri, dar nimic targetat pentru 8 Martie, poate inca nu au inceput promovarea. Ei bine, dupa cum vedeti este loc de mai bine si de diferentiere daca inca nu ati inceput promovarea pentru 8 Martie:

4. Creeaza ad-uri cat mai ispititoare

Trebuie sa te asiguri ca ad-urile sunt ispititoare si ofera userului exact ceea ce cauta. Iata cum poti face asta:

  • asigura-te ca in ad-uri se gasesc cuvinte cheie
  • display URL trebuie sa contine termeni precum “cadouri-8-Martie”
  • foloseste call to action adaptat in functie de ce vrei sa obtii de la user in etapa respectiva: “Rezerva Acum!”, “Afla Detalii!”, “Comanda din Timp!”
  • foloseste obligatoriu call extension, indiferent de ce produs vinzi, arata-i userului ca te poate contacta telefonic
  • foloseste call out extensions specifice pentru fiecare ad group
  • foloseste promotion extensions

 

5. Foloseste RLSA & Remarketing

Incearca sa fii cat mai relevant si respecta promisiunea facuta in ad. Cu cat complici mai mult lucrurile si nu oferi utilizatorului ce i-ai promis, cu atat prelungesti mai mult durata efectiva a cumparaturii, scazi rata de conversie, induci in eroare si mai mult userul si inevitabil il faci sa mai caute inca o data in Google, fii sigur ca nu va mai da click pe acelasi ad chiar daca apare in primele pozitii. Promisiunea din ad nu a fost indeplinita, solutia problemei lui nu a fost rezolvata asadar cautarea continua.

Userul nu a gasit ce a cautat si face o noua cautare, evident similara cu prima, daca nu chiar aceeasi, ei bine aici ai sansa sa-ti repari greselile, vino cu un nou ad, la fel de ispititor si sugestiv si vei avea sansa ca userul sa-ti calce din nou pragul. De data asta nu ai voie sa mai gresesti, livreaza exact ce cauta, relevanta 100% pentru cuvintele cautate + ad copy + landing page. Va trebui sa platesti putin mai mult pt acest click, dar va merita daca vanzarea reuseste.

Testeaza call to action diferit in aceasta campanie fata de campania normala de search si evidentiaza ce poate pierde daca nu cumpara de la tine. Vei reusi sa prinzi in carlig categoria 4 de mai sus, cei intarziati care nu mai au timp de research si care sunt dispusi sa cumpere rapid de teama de a nu pierde produsul.

De asemenea poti retargeta userii care ti-au vizitat pagina si de Valentine’s Day, daca ai facut listele din timp (si ar cam fi fost obligatoriu sa faci asta) exista o mare oportunitate sa vinzi un buchet de flori unui acelasi tip de client care a cumparat si de Valentines’s Day sau sa-i arati ce ceasuri noi ai adus in colectie, ce ochelari de soare se vor purta in acest sezon sau ii poti arata ca oferta la city break-ul pt Paris s-a prelungit.

Remarketingul este un tool foarte puternic, daca este folosit corect, iar listele sunt create din timp si segmentate pe categorii diferite:

  • useri care au abandonat cosul de cumparaturi
  • userii care au stat peste medie pe o pagina de produs
  • userii care au vizitat doar pagini cu anumite produse (in cazul nostru, pentru mama, pentru sora, pentru iubita)

Aceste liste se creeaza din Analytics, iar cu cat segmentarea este mai bine facuta cu atat poti creste rata de conversie in campaniile respective. Dar despre aceste liste vom discuta detaliat intr-un articol viitor.

In concluzie, pentru advertiserii care doresc maxim de rezultate in perioada 1-8 Martie, recomand cu incredere sa foloseasca fiecare din sfaturile de mai sus. Toate aceste pregatiri pot consuma mult timp si resurse, dar daca vrei ca ad-urile tale sa iasa in evidenta si daca vrei sa convertesti clienti noi, aceste sfaturi sunt absolut necesare. Mai jos vei gasi un scurt rezumat al strategiei pe care trebuie sa o aplici de 8 Martie:

  • stabileste tipologiile de client pe care le targetezi
  • analizeaza cui te adresezi si creeaza campanii separate pentru femei si barbati
  • foloseste sitelink-uri dedicate pentru ziua de 8 Martie
  • creeaza ad-uri cat mai ispititoare care sa inglobeze cuvintele cheie folosite
  • foloseste RLSA pentru a mari rata de conversie pentru cautarile venite din search
  • creeaza liste de Remarketing destepte care sa cuprinda userii in diferite stadii din funnel-ul de achizitie.
Testeaza ponturile de mai sus si spune-mi ce efect au avut asupra campaniilor tale de 8 Martie la adresa de email contact@adlemonade.com!

Sursa statistica

Sursa poza

Leave a Comment


Despre noi

Imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin promovare online inteligenta. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com