Loading...

Blogul adLemonade

5 Pasi Ca Sa Identifici Rapid Problemele Din Contul Tau Adwords

Te intrebi cum poti genera trafic calitativ pe website-ul tau care sa-ti aduca lead-uri sau vanzari? Cum poti targeta publicul tinta cat mai eficient? Dar si ce retea de distributie sa folosesti in Google AdWords: Search vs Display? In cele ce urmeaza vei afla raspunsul la toate aceste intrebari.

Este foarte usor sa-ti deschizi un cont AdWords, dar nu la fel de usor este sa setezi campaniile corect si sa le optimizezi. Cu siguranta nu vrei sa-ti cheltui bugetul pe utilizatori care nu fac parte din publicul tau tinta si care nu iti vor aduce nici un castig ulterior pentru un ROI (return on investment) pozitiv.

Fiecare cont AdWords este unic, acest lucru depinzand de mai multi factori precum:

  • industria in care activezi
  • bugetele de marketing alocate
  • timpul petrecut in a dezvolta si optimiza contul AdWords, etc.

Noi stim faptul ca timpul tau si bugetele de marketing sunt limitate, de aceea am hotarat sa iti dezvaluim in 5 pasi cum poti identifica si optimiza cateva dintre eventualele probleme pe care le-am intalnit in conturile AdWords pe care le-am preluat ca si Agentie:

1. Seteaza-ti corect campaniile in functie de reteaua de afisare: Search vs Display

campaign settings

 Setarea sugerata de Google la crearea unei campanii noi este “Search and Display Network” potrivit careia este cea mai buna oportunitate de a achizitiona mai multi clienti iar managementul unei singure campanii este mai facil.

In acest caz recomandarille mele sunt:

  • sa nu combini campaniile de Search cu cele de Display deoarece vor afecta in mod negativ performanta contului pe termen lung
  • de multe ori campaniile de Display au un CTR mai scazut ( click through rate = numarul de click-uri raportat la nivel de anunturi impartit la numarul de afisari ale anuntului) in comparatie cu campaniile de Search
  • daca vei combina cele doua tipuri de campanii nu vei mai putea aloca bugete diferite, astfel costul lor combinat este mai greu de controlat, bugetul consumandu-se mai rapid, vor cere un buget mai mare comparativ cu situatia in care ai avea doua campanii cu bugete separate.

2. Structureaza-ti contul cat mai eficient: Nu este eficient sa ai o singura campanie cu un singur grup de anunturi in care ai adaugat toate cuvintele cheie relevante pentru business-ul tau. De exemplu, utilizatorii care vor cauta ceva specific si ajung sa vizualizeze reclama ta , nu vor da click pe un anunt generic pe care l-ai adaugat cu ratiunea sa se potriveasca cu toate cuvintele din acel grup; contrar asteptarilor tale, CTR-ul si in acest caz va fi scazut. Te intrebi de ce? Iata raspunsul:

    structura cont adwords

  • chiar daca ai o singura campanie care ruleaza este recomandat sa adaugi mai multe grupuri care sunt impartite in functie de teme specifice date de cuvintele cheie adaugate.
  • de asemenea, la nivel de grup de anunturi este recomandat sa ai maxim 20 de cuvinte cheie adaugate, astfel vei putea sa adaugi anunturi specifice in fiecare grup.
  • nu uita sa adaugi si cuvinte cheie negative la nivel de grup pentru a limita afisarile anunturilor pe cautarile nedorite, astfel vei economisi o parte din bugetul AdWords si vei avea reclame mult mai relevante. De exemplu, daca promovezi produse noi ai vrea sa pui pe negativ cuvinte precum: second, second hand, sh, la mana a doua, folosit, utilizat, etc
  • si in cazul anunturilor, din experienta, iti recomand sa ai intre 2 si 4 intr-un grup. Ideal ar fi sa setezi 2 anunturi care sa se afiseze pe desktop si 2 anunturi care sa se afiseze pe mobile. Astfel, vei putea optimiza performanta lor in functie de device-ul pe care se afiseaza. De asemenea poti utiliza dynamic keyword insertion – DKI ads – care va genera dinamic bucati din anuntul tau pentru a contine cautarea exacta a utilizatorului.

3. Targeteaza diferentiat Desktop vs MobileMobile-Device-Preferences

In ultimii ani, se vorbeste tot mai mult de cresterea traficului pe device-urile mobile (telefoane, tablete) in defavoarea desktop-ului. Aici trebuie luat in considerare nu doar traficul adus de aceste device-uri, cat si rata lor de conversie. Pentru a testa daca se potriveste industriei tale aceasta abordare trebuie sa ai un website optimizat si usor accesibil de pe device-urile mobile. In urma testelor, cu siguranta iti vei da seama daca merita sau nu sa faci advertising pentru utilizatorii de mobil. Masoara performanta si optimizeaza afisarea anunturilor tale pe device-urile mobile prin bid-uri diferentiate, anunturi si extensii specifice pentru aceste device-uri.

4. Utilizeaza Extensiile de Anunturi. Daca inca nu ai setat extensiile de anunturi sau le folosesti si nu le optimizezi, aici poti gasi cateva sfaturi utile cum sa adaugi continut suplimentar relevant anuntului tau, astfel incat sa iti cresti CTR-ul si numarul de conversii si pentru care nu vei plati nimic in plus decat atunci cand se va da click pe el.

Extensiile iti vor creste vizibilitatea anuntului promovat, dar vor oferi si utilizatorilor informatii relevante precum adresa companiei tale, numarul de telefon, link-uri catre alte sectiuni din site sau produse similare, detalii despre produsele si serviciile oferite pe site, dar si recenzii scrise de terte parti despre produsele si serviciile oferite de compania ta.

ad extensions

5. Foloseste A / B Testing. Pentru a extrage date relevante care sa te ajute sa optimizezi si sa cresti contul AdWords, ai nevoie de teste si, nu in ultimul rand, de timp si bani. Timp pentru ca fiecare test trebuie sa acumuleze destule date statistice pe care trebuie sa se bazeze deciziile tale viitoare; si bani pentru a obtine rezultate concludente. Ce vreau sa subliniez este ca doar testand vei putea intelege dinamica contului AdWords si in special utilizatorii care interactioneaza cu anunturile tale si website-ul tau. Cateva idei de teste pe care le poti face:

  • landing page-urile din site pot avea design si culori diferite, call-to-action-uri diferite
  • testeaza diferite abordari in anunturi, creeaza mesaje generale vs specifice, anunturi statice vs dinamice
  • la nivel de cuvinte cheie, poti testa cuvinte cheie generale vs specifice, diferite match type-uri, bid-uri diferite si, nu in ultimul rand, poti testa grupuri cu un singur cuvant cheie – SKAG – single keyword ad group
  • testeaza orele la care se afiseaza anunturile si vei vedea ce interval iti aduce cele mai multe conversii, astfel vei putea licita diferentiat in functie de rezultate.

Nu in ultimul rand, acorda atentie notificarilor aparute in interfata AdWords. Aceste notificari iti semnaleaza erori aparute in configurarile campaniei sau la nivelul modulului de plata, pot anunta o actualizare in contul AdWords sau iti pot recomanda o modalitate de a-ti imbunatati performanta campaniilor.

Indiferent de marimea companiei pe care o promovezi, cu siguranta ea e orientata spre rezultate si maximizarea profitului. De aceea, e important ca tu sa cheltui intelept bugetul de marketing ca sa obtii cat mai multe lead-uri si vanzari de calitate.

Aplica cel putin una din tacticile de mai sus in campaniile tale si scrie-mi apoi cum a functionat 🙂

Spor la optimizari!

credit: https://plus.google.com/+GoogleAds/posts

 

Leave a Comment


Despre noi

Imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin promovare online inteligenta. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com