Loading...

Blogul adLemonade

Cheia Succesului in PPC: Rapoartele din AdWords

Universul AdWords este pur si simplu uimitor… odata ce l-ai descoperit te atrage precum un magnet si prin urmare fiecare zi a specialistului PPC (pay-per-click) e o noua provocare. Ei bine, in aceasta calatorie prin AdWords mesterim campanii, facem optimizari, rulam rapoarte, testam noi feature-uri si vorba clientului… suntem mereu pe baricade. De ce? Pentru a avea clienti fericiti si campanii infloritoare.

Cum tinem clientii fericiti si campaniile infloritoare?

Stim cu totii ca parerile sunt impartite si fiecare specialist PPC (pay-per-click) apeleaza la diverse trucuri pentru a castiga clientii de partea lui cum stie mai bine, insa pentru noi, la adLemonade, regula de aur suna asa: campanii cool si rezultate livrate. Cu aceasta strategie, suntem la jumatatea drumului de parcurs si, pentru a indeplini misiunea, ne ramane sa lustruim campaniile AdWords. Cum? Pe baza rapoartelor din AdWords care sunt simplu de rulat si un must saptamanal pentru a obtine cel mai bun ROI (return on investment).

Top 3 Rapoarte AdWords pentru monitorizarea campaniilor

1. Raportul Auction Insights

Va numarati printre clientii carora le place sa depaseasca KPI-urile (key performance indicators) setate la inceput de an? Vreti sa deveniti lideri de piata pe domeniul vostru de business? Atunci e momentul sa fiti cu ochii pe concurenta voastra si sa va imprieteniti cu raportul Auction Insights. Acest raport va permite sa comparati performanta voastra in raport cu concurenta care liciteaza pe aceleasi cuvinte cheie.

Raportul il gasiti la tab-ul de Keywords, butonul “Details” si selectati “Auction Insights“:

 

auction insight

 

Iata 3 metrici care ne dezvaluie avantajele competitive ale acestui raport:

 

auction insights

 

  • Impression share: Doriti sa se simta prezenta voastra online. Analizand raportul, veti vedea care e procentajul de afisari inregistrate in raport cu concurenta voastra.
  • Average position: Vreti sa fiti in top. Evaluati rapid pozitia ad-urilor voastre in raport cu cele ale concurentilor care au participat la licitatie.
  • Overlap rate: Depistati concurenta voastra directa. Monitorizati cat de des un ad de la concurenta s-a afisat concomitent cu ad-ul vostru. Utilizarea acestui raport poate transforma o campanie de success intr-o campanie lider de piata.

Atentie! Fiti cu ochii pe concurenta pentru a folosi aceste date in strategia voastra de business.

2. Raportul Geografic

Dupa cum bine stim, targetarea eficienta ne asigura rezultatele mult asteptate.

La prima vedere raportul geografic ne dezvaluie performanta campaniilor din AdWords in functie de regiunile geografice. Pentru a rula acest raport vom selecta tab-ul “Dimensions” si butonul “View Geographic“:

 

geographic report

Cum ne ajuta datele raportului geografic?

In primul rand, vedem regiunile care consuma cel mai mult buget. Segmentand datele, extragem informatii pretioase pentru clienti: volume de trafic vs. buget, conversii vs. CPA (cost per action) pentru ca, ulterior, sa facem optimizari in campanii pe baza acestora.

Pentru optimizarea CPA -ului, nu uitati sa testati o campanie separata pentru regiunile geografice care au consumat cea mai mare parte a bugetului, iar regiunilor profitabile sa le alocati buget in plus.

3. Raportul la nivel de Device

Traficul pe mobil este in continua crestere si in anul 2015, iar dispozitivele mobile trebuie incluse in strategia de marketing a fiecarui business care se promoveaza online. Pentru a exploata la maxim oportunitatea mobile in PPC (pay-per-click), trebuie sa segmentam datele privind performanta campaniilor la nivel de device.

Raportul il puteti gasi la tab-ul “Settings” butonul “Devices“:

mobile report

 

Foarte important de analizat  in acest raport e diferenta CTR-ului (click-through rate) pe mobil vs. desktop si tableta. Mai apoi, urmarim rata de conversie si costul pe conversie obtinute la nivel de device. In exemplul de mai sus, observam ca am obtinut un CTR (click-through rate) mai bun pe mobil, insa conversiile sunt mai putine si la un cost mai mare in comparatie cu desktopul.

Avantajul principal al acestui raport consta in optiunea de a ajusta bid-ul pentru mobil in functie de performanta. In cazul de fata s-a scazut bid-ul cu 10% pentru a reduce costul per conversie si continuam sa monitorizam performanta pe parcurs pentru a face noi modificari in cazul in care nu se respecta costul pe conversie targetat.

Cum procedam daca nu dorim sa ne afisam pe mobil?

Platforma AdWords este foarte flexibila si ne permite sa scadem bid-ul pentru mobil cu 100% incat sa nu ne mai afisam pe mobil deloc. Nu recomandam excluderea traficului de mobile decat in cazul in care navigarea pe site e extrem de greoaie de pe acest device si ofera o experienta negativa utilizatorilor.

Amintiti-va sa rulati constant raportul pe device-uri si prezentati clientilor vostri oportunitatea site-ului optimizat pentru mobil.

Descoperiti si voi aceste top 3 rapoarte din AdWords care va ajuta sa optimizati campaniile si sa obtineti un ROI mai bun. La adLemonade, rulam constant aceste rapoarte si ne surprindem clientii cu date pretioase pe care le folosim ulterior pentru a obtine maximum de performanta.

Performanta in AdWords, la fel ca si in sport, se obtine antrenandu-te in fiecare zi.

Start la optimizari si va doresc sa aveti cati mai multi clienti fericiti si campanii infloritoare.

Sursa foto

Pe curand 🙂

 

 

Despre noi

Suntem o agentie ppc de top si imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin campanii de marketing digital inteligente. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com