Loading...

Blogul adLemonade

Cum sa iti cresti pozitia in Google

Mic ghid de buna practica

Inca din frageda pruncie, suntem incurajati si invatati sa fim mereu pe locul 1. Fie ca este vorba de o simpla joaca in parc sau de o cursa cu bicicleta, de un concurs la gradinita sau prima olimpiada la scoala. Asa am fost crescuti si sistemul ne-a incurajat sa fim mereu pe locul 1. Nu spun ca este un lucru rau. E perfect sa aspiram la cele mai inalte pozitii si ideal sa le atingem, dar oare aceasta pozitie este cea mai buna pentru noi? Ei bine, acest raspuns difera de la caz la caz, in functie de nisa in care activati si de obiectivele de promovare.

Bineinteles, cea mai buna si usoara metoda de a ajunge pe prima pozitie in Google este sa folosim Google AdWords. Toate bune si frumoase, doar ca aici te vei lovi de mai multi factori care vor sta intre tine si fericirea ta:
~ concurenta
~ pretul platit pentru a atinge pozitia dorita
~ relevanta mesajului pentru cautarea facuta

Cum functioneza listarea reclamelor in AdWords:

Stim cu totii ca, in Google AdWords, te poti afisa pe primele 3 pozitii centrale si pe cele 8 din coloana din dreapta, precum si in josul paginii. Pozitia in Google depinde de “Ad Rank-ul” pe care il obtii. Acesta este o combinatie de mai multi factori:
~ pretul maxim pe click
~ Quality Score (QS) – care este format din CTR (Click Through Rate), relevanta reclamei si rezultatul gasit in landing page in urma cautarii efectuate
~ impactul extensiilor reclamei si celelalte formate de reclame (cele de mobil, spre exemplu)

Practic acestea sunt cele 3 elemente la care trebuie sa lucram pentru a obtine o pozitie cat mai buna in cautarile platite.

1. Asigura-te ca vei obtine un CTR cat mai mare

Simplu de zis, nu chiar atat de usor de realizat. Este clar ca primele pozitii obtin cele mai multe clickuri, de aici rezulta si un CTR mai mare. Pentru a obtine primele pozitii pe un cont fara istoric, unde Google nu a putut calcula un QS corect dupa primele cuvinte si ad-uri din campanie, recomandarea mea este sa incepeti cu un bid mai mare, alegeti un CPC potrivit astfel incat sa puteti fi afisati in primele pozitii si obtineti un CTR peste medie. Ulterior veti reduce treptat bid-ul la 3-4 zile pentru a atinge target CPC (pretul optim pe click ) dorit si pentru a nu consuma bugetul foarte repede.

2. Relevanta reclamei

Oferiti userului ceea ce cauta si asigurati-va ca ad-urile afisate vor fi relevante pentru cuvintele cheie care au generat cautarea. Creati reclame care sa corespunda intocmai cu cuvintele cheie alese. De asemenea, folositi cuvintele cheie alese in titlul reclamei, in linia descriptiva, precum si in URL pentru a intari relevanta ad-ului pentru cautarea facuta de utilizator. Este foarte important sa folositi Keyword Insertion acolo unde este posibil. Un exemplu pentru un ad group pe cuvinte cheie din familia “bazin inot”:

 

bazin_inot_bun

 

Pentru a reusi sa cresteti relevanta va trebui sa organizati campaniile in ad group-uri mici ca dimensinuni de cuvintele alese astfel incat mesajul din ad-uri sa fie cat mai relevant pentru cautarea utilizatorului.

Felul in care creati ad-ul astfel incat sa cresteti Quality Score duce catre un cerc vicios:
~ cresterea relevantei duce la marirea pozitiei
~ o relevanta mai buna imbunatatesti CTR
~ un CTR imbunatatit mareste QS la nivel de cuvint cheie si in tot contul

3. Landing page dedicat

Pentru fiecare ad group, va trebui sa folositi un landing page dedicat in functie de tematica acestuia si de cuvintele cheie folosite. Mai exact, daca promovati anvelope de vara (ca tot este sezon) asigurati-va ca landing page-ul duce la anvelope de vara si nu la Home Page sau anvelope iarna sau la pagina cu jante.
Ca sa fiti cat mai relevanti pentru fiecare cuvant cheie din ad group puteti adauga landing page-ul la nivel de keyword, veti constata cresteri semnificative de QS , de la 7/10 pana la 9/10 (in cazul nostru):

qs_check_blurred_2

Iar dupa ce strangeti mai multe date pe ad group-ul general il puteti sparge in ad group-uri mai mici dupa modelul: brand – sub-brand – model, astfel incat sa puteti crea ad-uri cat mai specifice si sa cresteti relevanta ad-ului pentru a atinge un QS de 10/10.

4. Ad extensions sau extensiile de reclama

Incepand de anul trecut, Google a mai adaugat un factor la calcularea QS si anume ad extensions sau extensiile de reclama. Acestea se compun din mai multe extensii:
~ call extension – afiseaza numarul de telefon langa ad
~ sitelinks extension – sunt extensii pe care poti da click si cu ajutorul carora poti promova produse similare sau oferte speciale. Sunt afisate cate 2 sau 6 sub reclama propriuzisa si doar pentru primele 3 pozitii
~ callout extensions – sunt cele mai recent introduse, nu poti da click pe ele, dar le puteti folosi pentru a expune diferentiatorii business-ului sau ce va face speciali.
~ location extension – afiseaza adresa in cazul in care aveti o locatie fizica
~ review extension – sunt testimoniale ale clientilor tai pe care le poti introduce pentru a creste increderea clientilor.

anvelope

Este recomandat sa folositi cat mai multe extensii in ad-uri in functie de produsul promovat si specificul business-ului, iar, ca best practice, trebuie sa aveti minim 6 sitelinks si 4 callout extensions. Modul in care Google evalueaza aceste extensii in QS inca nu este cunoscut, dar trebuie sa stiti ca va ajuta foarte mult sa cresteti CTR, relevanta ad-ului si interesul userilor.

Daca veti aplica pasii de mai sus treptat si corect sigur veti observa modificari semnificative ale QS, implicit veti creste pozitia in Google search fara sa platiti mai mult pentru asta. In functie de obiectivele business-ului si de produsele promovate, incercati sa gasiti pozitia optima astfel incat sa obtineti numarul maxim de conversii, pentru ca pana la urma acestea conteaza mai mult decat pozitia in care va veti afisa. Despre o analiza amanuntita a pozitiei care vinde cel mai bine vom vorbi intr-un articol viitor.

In concluzie va invit sa aplicati fiecare din pasii de mai sus pe conturile voastre si sa-mi spuneti daca ati reusit sa cresteti pozitia in Google AdWords utilizand un bid mai mic decat inainte de modificari.

Sursa foto

Leave a Comment


Despre noi

Imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin promovare online inteligenta. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com