Loading...

Blogul adLemonade

Dragostea trece prin AdWords

5 ponturi de promovare in Google de Valentine’s Day

Vanzarile online cresc cu aproximativ 42% in perioada premergatoare Valentine’s Day. Asta inseamna ca si strategia voastra de marketing trebuie sa fie una pe masura.

Stim cu totii ca Valentine’s Day este o sarbatoare imprumutata si mai stim ca parerile sunt impartite in a sarbatori sau nu aceasta zi de 14 Februarie, dar nu va alarmati, cine nu sarbatoreste Valentine’s Day se gandeste la Dragobete, care este chiar dupa colt, pe 24 Februarie. Si nu uitati de categoria care le sarbatoreste pe amandoua, ca asa le sta bine indragostitilor, deci e bine sa fiti pregatiti!

De asemenea sa nu uitam ca aceste sarbatori sunt deschizatoarele celebrului triunghi fatal pentru barbati: 14 Februarie – 1 Martie – 8 Martie, asa ca va trebui sa ganditi o strategie pe termen lung care sa va genereze maxim de conversii in aceasta perioada.

Cine castiga cel mai mult in aceasta perioada?

Afacerile care merg promovate in aceasta perioada sunt destul de variate si voi mentiona mai jos top 9 business-uri:

  • bijuterii
  • florarii
  • magazinele de cadouri
  • agentiile de turism
  • restaurante & baruri
  • saloanele de spa & relaxare
  • magazinele de imbracaminte
  • site-urile de reduceri si cupoane
  • sex shops

Este oarecum lesne de inteles de ce am ales aceste afaceri avand in vedere gama de produse comercializate si specificul Valentine’s Day.

1. Castigati clienti noi la inceput de an

Considerati aceasta sarbatoare o buna oportunitate de a castiga clienti noi la inceput de an sau de a fideliza clienti vechi, asa ca nu fiti zgarciti cu bugetele alocate. Chiar daca veti plati mai mult decat de obicei pentru o conversie, ganditi-va la CLV – Customer Lifetime Value si ce oportunitati viitoare veti avea daca respectivul client va fi impresionat si multumit de ce i-ati oferit. Prima impresie conteaza enorm la fiecare dintre business-urile de mai sus, asa ca make it count!

In exemplele de mai jos sunt prezentate un hotel si un site de turism care recomanda hoteluri. Ambele stiu ca vor urma si alte evenimente sau vacante care pot fi comercializate unui potential client care cauta oferte de Valentine’s Day. Practic ar urma 8 Martie, Sarbatorile de Paste, 1 Mai, Sf Marie, zile onomastice si de nume, vacanta de vara si altele. Astfel ca e bine sa incerci sa castigi clienti noi la inceput de an cu ajutorul unei oferte dedicate pt Valentine’s Day. Thumbs up pt ei:

valentines_hoteluri.PNG

2. Pregatiti strategia din timp si lansati campaniile cu cel putin 3 saptamani inainte

Dupa cum se poate vedea in graficul de mai jos cautarile incep din timp, dar putem considera jumatatea lunii ianuarie ca si reprezentativa din punct de vedere al numarului de cautari:

Cele mai multe cumparaturi se fac in saptamana premergatoare, culminand cu ziua de dinainte si chiar ziua de 14 Februarie, asadar incepeti din timp si asigurati-va ca alocati bugetul necesar astfel incat sa atingeti o audienta cat mai mare si cat mai targetata.

3. Stabiliti promotiile si creati un landing page dedicat

Decideti produsele care urmeaza sa fie promovate, creati o poveste si un landing page dedicat cu imagini tipice sarbatorii si mesaje puternice care sa-i reaminteasca userului de oferta voastra. Folositi aceleasi mesaje atat in landig page cat si in ad-uri. De asemenea asigurati-va ca includeti si cuvinte cheie, astfel veti primi un QS – Quality Score foarte bun, implicit veti scadea costurile. Nu uitati de CTA – Call to Action, trebuie sa fie in ton cu tema ofertei si sa fie bine evidentiat in landing page.

4. Monitorizati / Testati / Optimizati

Timpul este scurt si trebuie sa fiti atenti sa nu irositi click-uri pe cautari irelevante. Trebuie sa folositi cel putin 2 ad-uri per ad-group (1 standard si 1 de mobil), dar eu recomand sa aveti 4 ad-uri, 2 standard si 2 dedicate de mobil. Masurati eficient ad-urile si actionati rapid  testand variante diferite ale ad-urilor. Spre exemplu folositi CTA – Call to Action in prima linie descriptiva si comparati-le cu ad-urile standard, in care CTA este la finalul liniei doi. E posibil sa aveti de castigat mai ales de pe urma celor care se grabesc.

Fiti atenti la cuvintele negative! Daca tot lucrati pe o campanie dedicata de Sf Valentin, incercati sa atingeti doar audienta interesata direct de sarbatoare si care va converti.

5. Nu uitati de cautarile de pe mobil

Tot auzim cat de mult creste piata de telefoane smart si in acelasi timp cat de mult creste numarul de cautari pe aceste dispozitive. Stim deja ca aproximativ 1 din 4 utilizatori intra pe site de pe mobil, iar aceasta tendinta creste vertiginos in preajma sarbatorilor. Incurajati oamenii sa va sune! CPC – Costul per Click va fi la fel de scump, dar veti avea ocazia sa vorbiti direct cu un potential client. Alegeti un bid mai mare pe mobil si folositi extensii – mai ales extensii de locatie daca afacerea are un sediu (restaurant, florarie, salon spa).

valentines_day-ex_ad.PNG

Nu uitati ca strategia de comunicare trebuie sa fie integrata si sa contina atat campanii in Google Display cat si in Google Search urmate de campanii de Remarketing, dar despre asta voi vorbi detaliat intr-un articol viitor.

Daca veti alege sa va promovati de Valentine’s Day nu uitati principalele 3 avantaje:

  • cea mai buna oportunitate de a castiga clienti noi la inceput de an
  • posibilitatea de fidelizare a clientilor noi pentru evenimentele din cursul anului
  • incepeti strategia de brand awareness pentru anul in curs

Tu ce ai aplicat din sfaturile de mai sus? Spune-mi daca ti-au fost de folos?

Sursa statistica

Surse foto

Sursa Google Trends

Leave a Comment


Despre noi

Imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin promovare online inteligenta. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com