Loading...

Blogul adLemonade

Locul 1 in Google – Must Have, dar nu stim exact de ce?

Locul 1 nu este pentru toata lumea

Pozitia numarul 1 in Google este dorinta oricarui posesor de website sau business online. Nu stim exact de ce, dar vrem sa fim pe locul 1, pentru ca pozitia 1 in Google pentru multa lume este asociata cu vanzari masive si vizibilitate maxima, dar si cu un fel de competitie aspirationala, cu noi insine sau concurentul direct, la cea mai inalta pozitie.

Am vorbit in articolul trecut cum este cel mai usor sa ajungi pe pozitia 1 in Google. Si v-am oferit si un mic ghid de buna practica. In cele ce urmeaza, vom dezbate despre cum stau lucrurile cu pozitia 1 din punct de vedere investitie in promovare in Google Adwords, profit generat de aceasta si rentabilitate pe termen lung.

In AdWords nu vinde pozitia, ci vinde ceea ce transmiti in ad coroborat cu ce gaseste user-ul in landing page.

E lesne de inteles ca oricine cauta in Google un serviciu, un magazin online, un produs sau orice altceva nu se opreste la prima pozitie decat daca ii arde placinta in cuptor si sunt sanse sa ia foc tot apartamentul. E clar ca cel putin primele 3 pozitii sunt de interes. De ce nu chiar si pozitiile 4-5-6. Bineinteles exceptam cazurile urgente: tractari auto, instalatori, electricieni, servicii funerare, servicii veterinare de urgenta, etc. Dar chiar si aici, pozitiile 1, 2 si 3 sunt consultate pentru a compara preturi, pentru a vedea cat de profi este site-ul de prezentare. E clar ca atunci cand trebuie sa-ti instalezi un aragaz sau trebuie schimbat un robinet in baie te poti uita in primele 3 pozitii, dar atunci cand cainele tau a inghitit o soseta si stii ca sunt sanse sa se sufoce apelezi imediat la ambulanta veterinara.

Locul 1 in Google sau ROI cat mai mare ?

Aceasta este intrebarea. Ce va doriti mai mult?

Psihologic vorbind nimeni nu cumpara de la primul comerciant atunci cand acel produs conteaza pentru persoana respectiva, de asemenea atunci cand cauti ceva anume, cauti pana il gasesti: anvelope de vara pirelli cinturato 205 45 17. Evident vom gasi campanii de DSA, campanii cu Keyword Insertion si alte functii avansate ale adWords, dar userul va cumpara in functie de mai multi factori: pret, livrare rapida si/sau gratuita, montaj gratuit, stoc disponibil, etc. De aceea nu e indicat sa incerci sa fii pe prima pozitie pana cand nu te diferentiezi serios de concurenta si pana cand site-ul tau nu este la fel de bun (sau poate mai bun) decat al concurentilor directi.  Dupa cum putem vedea in exemplul de mai jos, mai toti comerciantii ofera beneficii, deci un potential client ar fi interesat sa vada ce are fiecare de oferit si apoi poate lua o decizie.

 

pirelli

 

Lupta pentru prima pozitie nu este aspectul cel mai important, ci in functie de obiectivele tale, cel mai important este optimizarea pozitiei in care te afli pana ajungi la un cost optim per conversie. Daca pozitia 5 converteste foarte bine pentru pozitionarea in piata a business-ului tau, de ce sa cresti pozitia doar pentru a te afisa in top 3?

 

locul 1 in Google

Obtinerea unui cost pe conversie bun sau atragerea de trafic calificat nu se face neaparat din pozitia 1 din Google. In exemplul urmator, clientul ne-a cerut sa crestem pozitia astfel incat sa atingem top 3 pentru ca de acolo va avea mai multe vanzari. Zis si facut, ne-am conformat si am incercat sa crestem pozitia, chiar daca nu am considerat ca este o decizie potrivita. Am testat pentru a avea ceva palpabil. Am realizat cresterea de pozitie din 4 in pozitia 3 (top 3 asa cum si-a dorit clientul), iar rezultatul a fost o crestere in conversii de 9%, dar si o crestere a costului de conversie de 77%:

pozitia 1 in Google

 

La finalul testului am agreat cu clientul sa mentinem pozitia 4 si costul per conversie stabilit initial.

Clientii, pozitia in Google si funnel-ul de cumparare

Asa cum bine stim exista 4 etape in proces de cumparare: awareness – constientizare – decizie – cumparare. Aceste etape le putem gasi pe parcursul mai multor zile, saptamani sau poate chiar luni in functie de procesul de cumparare. Dar, in acelasi timp, aceste etape se reflecta si in timpul unei zile in functie de cum cauta userii. De obicei etapa de awareness / informare – are loc dimineata devreme sau dupa amiaza, dupa ora 18:00, iar decizia si cumpararea are loc seara, dupa ora 20 sau 21. Sau de ce nu, a doua zi  la pranz, dupa ce utilizatorul mai face un rand de cautari in dimineata respectiva.

In exemplul de mai jos vom compara 2 intervale cu pozitii diferite si costuri diferite, dar cu aproximativ acelasi numar de conversii. 

locul 2 in Google

Observam ca in intervalul 12-15 avem 52 conversii si 3408 Ron cheltuiti (cost mediu 65 Ron) in pozitia medie 2.7, iar in intervalul 20-22 avem 51 conversii si 3969 Ron cheltuiti (cost mediu 77 Ron) in pozitia medie 2. Dupa cum vedem cifrele sunt apropiate chiar daca pozitiile difera, ceea ce ne spune cate ceva despre momentul zilei in care userul se afla in perioada de cumparare si cand este in perioada de informare.

In acelasi timp daca aruncam o privire peste intervalul 16-17 si 18-19, observam ca, in ciuda pozitiei mai bune, in intervalul 18-19 conversiile scad la jumatate chiar daca volumul de trafic este aproximativ acelasi , deci acolo, cel mai probabil este o perioada de informare a utilizatorilor. Asadar, decizia de cumparare este influentata si de etapa in care se afla userul, mai exact de momentul zilei si nu neaparat de pozitia din Google.

De asemenea, in functie de industrie si produsul dorit, decizia de cumparare poate fi influentata si de alti factori nu neaparat de pozitie. Sa presupunem ca un potential cumparator isi doreste un produs care poate fi expediat in aceeasi zi pana in ora 20 daca este cumparat pana in ora 14. Altminteri, daca este cumparat dupa ora 17 acesta are termen de livrare 48 ore in loc de doar 24 sau same day delivery. Ceea ce vreau sa scot in evidenta este ca nu conteaza neaparat pozitia pe care te afisezi ci conteaza sa faci matching perfect intre ce cauta user-ul, ce nevoi are acesta si produsul tau.

Asadar, data viitoare cand va doriti o pozitie mai buna in Google incercati sa luati in vedere mai multi factori: bugetul alocat, costul per conversie dorit, awareness-ul brand-ului, concurenta si unde va situati fata de acestia si nu in ultimul rand experienta user-ului pe site-ul vostru dupa ce acesta ajunge la voi in urma unei cautari in Google.

Nu uitati sa testati mereu fiecare ipoteza si sa analizati datele inainte de a trage concluziile ca pozitia 1 in Google este cea mai buna!

Sursa foto

Leave a Comment


Despre noi

Imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin promovare online inteligenta. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com