Loading...

Blogul adLemonade

Happy Mobile – Provocarea anului 2016 in PPC

Reclame pentru mobil – afla cum sa iti afisezi anunturile online pe cel mai dinamic dispozitiv 

Mobilul a cucerit definitiv mediul online si astfel, cand discutam despre strategii de marketing digital, respectiv promovarea unui business in online, implicit se ia in considerare componenta mobile. Conform datelor statistice realizate in ultima perioada, mai mult de 50% din cautarile pe Google la nivel mondial au fost efectuate de pe device-urile mobile. Aplicatiile pentru mobil castiga teren in fata TV-ului, iar aproximativ 80% din veniturile Facebook au venit din reclame pentru mobil. La randul sau, Google a lansat MobileGeddon fiind astfel penalizate site-urile care nu sunt optimizate pentru mobil. Acum ca am subliniat impactul pe care il are mobilul in cotidian si in lumea online, va invit sa vedem cateva tips & tricks pentru a contura o strategie PPC smart in aceasta directie.

Voi aveti o strategie solida pentru mobile PPC? Daca nu, inca nu e tarziu sa puneti pe hartie planul de actiune si sa va apucati de treaba.

Inainte de a dezvolta strategia de reclame pentru mobil, asigurati-va ca site-ul este optimizat pentru mobil pentru a investi intelept bugetul. Cum puteti afla acest lucru? Puteti folosi tool-ul gratuit de la Google pentru a face rapid verificarea: Mobile Friendly Test 

Screen Shot 2016-03-10 at 14.18.37

Si acum ca am trecut testul cu brio pentru mobil, haideti sa vedem 5 pasi simpli de urmat pentru a contura strategia PPC pentru mobil:

1. Reclame pentru mobil cu text specifice

Recomandam sa contina:

a. mesaj text scurt, convingator si bogat in cuvinte cheie pentru o buna afisare pe device-urile mobile

b. call to action relevant si scurt

c. extensia pentru mobil si cea pentru locatie incat potentialii clienti sa va gaseasca rapid

Vedem mai jos un exemplu de reclama customizata pentru mobil:

Screen Shot 2016-03-08 at 15.13.40

Screen Shot 2016-03-08 at 15.14.05

2. Call extension

Aceasta extensie prezinta urmatoarele beneficii:

a. ajuta la cresterea ratei de click cu aproximativ 6-8%

bincurajeaza efectuarea de apeluri catre business-ul vostru

c. afiseaza langa anunt un buton de apelare pe care se poate da click

dputeti programa afisarea numerelor in perioadele in care compania poate prelua apeluri

La fel ca reclamele text si extensiile pentru mobil se seteaza foarte rapid din contul AdWords si mai jos vedem o reclama care foloseste acest tip de extensie:

Screen Shot 2016-03-08 at 16.15.40

3. Google Forwarding Number

Ofera urmatoarele avantaje:

afunctioneaza impreuna cu extensiile de apel si cu anunturile cu numar de telefon

b. numar unic fara taxa alocat de Google care se afiseaza impreuna cu reclama pe tablete, laptopuri, computere desktop si pe dispozitivele mobile

c. permite raportare avansata a apelurilor primite (durata, ora, prefix, apel preluat, nepreluat)

dse pot contoriza apelurile telefonice cu o anumita durata drept conversii

e. putem urmari afisarea numarului de telefon, apelurile telefonice si rata de conversie

Se activeaza foarte usor din interfata AdWords bifand optiunea la fel ca in acest exemplu:

Screen Shot 2016-03-09 at 08.40.06

4. Campanii de tip Call only

Acest tip de campanie prezinta multiple beneficii:

a. tipuri de campanii potrivite pentru business-urile locale care depind de vanzarea prin telefon si nu au un site (foarte important acest din urma aspect)

b. numarul de telefon apare in partea de sus a reclamei fiind foarte vizibil

cun click = apel telefonic

d. linie directa catre business

e. reclame cu mesaj mult mai targetat ( atunci cand se da click, clientii vor suna direct, ne mai ajungand pe site)

ffiltreaza calitatea apelurilor si ofera flexibilitate pe partea de bidding

Campania se poate seta foarte usor, similar unei campanii normale in reteaua Google Search si apoi se alege tipul campaniei, respectiv Call only:

 

Screen Shot 2016-03-09 at 08.53.00

Screen Shot 2016-03-09 at 09.11.27

 

5. Evaluarea performantei pe dispozitivele mobile

Aceasta trebuie realizata constant si sa tina cont de urmatoarele:

asegmentarea traficului in functie de device si ajustarea bid-urilor

bmonitorizarea performanta a sitelinks-urilor afisate pe mobil

c. testarea continua privind reclamele text

d. rularea rapoartelor din Analytics pentru device-urile mobile (ne ajuta sa intelegem mai bine comportamentul utilizatorilor)

eoptimizare si monitorizare permanenta a site-ului

Voi ce strategii ati folosit in conturi din cele mentionate?

Chiar daca site-ul vostru mai trebuie periat si optimizat pentru a fi prietenos cu mobilul, inca aveti timp sa actionati si sa cuceriti piata mobile. Acum e randul vostru sa profitati de oportunitatea mobile, sa faceti un plan de actiune privind strategia PPC si sa aplicati tot ce se preteaza pentru business-ul vostru.

Pe final va invit sa analizati, optimizati, testati, testati, testati ….  si happy mobile 🙂

Pe curand 🙂

 

 

 

Despre noi

Suntem o agentie ppc de top si imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin campanii de marketing digital inteligente. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com