Reclame pentru mobil – afla cum sa iti afisezi anunturile online pe cel mai dinamic dispozitiv
Mobilul a cucerit definitiv mediul online si astfel, cand discutam despre strategii de marketing digital, respectiv promovarea unui business in online, implicit se ia in considerare componenta mobile. Conform datelor statistice realizate in ultima perioada, mai mult de 50% din cautarile pe Google la nivel mondial au fost efectuate de pe device-urile mobile. Aplicatiile pentru mobil castiga teren in fata TV-ului, iar aproximativ 80% din veniturile Facebook au venit din reclame pentru mobil. La randul sau, Google a lansat MobileGeddon fiind astfel penalizate site-urile care nu sunt optimizate pentru mobil. Acum ca am subliniat impactul pe care il are mobilul in cotidian si in lumea online, va invit sa vedem cateva tips & tricks pentru a contura o strategie PPC smart in aceasta directie.
Voi aveti o strategie solida pentru mobile PPC? Daca nu, inca nu e tarziu sa puneti pe hartie planul de actiune si sa va apucati de treaba.
Inainte de a dezvolta strategia de reclame pentru mobil, asigurati-va ca site-ul este optimizat pentru mobil pentru a investi intelept bugetul. Cum puteti afla acest lucru? Puteti folosi tool-ul gratuit de la Google pentru a face rapid verificarea: Mobile Friendly Test
Si acum ca am trecut testul cu brio pentru mobil, haideti sa vedem 5 pasi simpli de urmat pentru a contura strategia PPC pentru mobil:
1. Reclame pentru mobil cu text specifice
Recomandam sa contina:
a. mesaj text scurt, convingator si bogat in cuvinte cheie pentru o buna afisare pe device-urile mobile
b. call to action relevant si scurt
c. extensia pentru mobil si cea pentru locatie incat potentialii clienti sa va gaseasca rapid
Vedem mai jos un exemplu de reclama customizata pentru mobil:
2. Call extension
Aceasta extensie prezinta urmatoarele beneficii:
a. ajuta la cresterea ratei de click cu aproximativ 6-8%
b. incurajeaza efectuarea de apeluri catre business-ul vostru
c. afiseaza langa anunt un buton de apelare pe care se poate da click
d. puteti programa afisarea numerelor in perioadele in care compania poate prelua apeluri
La fel ca reclamele text si extensiile pentru mobil se seteaza foarte rapid din contul AdWords si mai jos vedem o reclama care foloseste acest tip de extensie:
3. Google Forwarding Number
Ofera urmatoarele avantaje:
a. functioneaza impreuna cu extensiile de apel si cu anunturile cu numar de telefon
b. numar unic fara taxa alocat de Google care se afiseaza impreuna cu reclama pe tablete, laptopuri, computere desktop si pe dispozitivele mobile
c. permite raportare avansata a apelurilor primite (durata, ora, prefix, apel preluat, nepreluat)
d. se pot contoriza apelurile telefonice cu o anumita durata drept conversii
e. putem urmari afisarea numarului de telefon, apelurile telefonice si rata de conversie
Se activeaza foarte usor din interfata AdWords bifand optiunea la fel ca in acest exemplu:
4. Campanii de tip Call only
Acest tip de campanie prezinta multiple beneficii:
a. tipuri de campanii potrivite pentru business-urile locale care depind de vanzarea prin telefon si nu au un site (foarte important acest din urma aspect)
b. numarul de telefon apare in partea de sus a reclamei fiind foarte vizibil
c. un click = apel telefonic
d. linie directa catre business
e. reclame cu mesaj mult mai targetat ( atunci cand se da click, clientii vor suna direct, ne mai ajungand pe site)
f. filtreaza calitatea apelurilor si ofera flexibilitate pe partea de bidding
Campania se poate seta foarte usor, similar unei campanii normale in reteaua Google Search si apoi se alege tipul campaniei, respectiv Call only:
5. Evaluarea performantei pe dispozitivele mobile
Aceasta trebuie realizata constant si sa tina cont de urmatoarele:
a. segmentarea traficului in functie de device si ajustarea bid-urilor
b. monitorizarea performanta a sitelinks-urilor afisate pe mobil
c. testarea continua privind reclamele text
d. rularea rapoartelor din Analytics pentru device-urile mobile (ne ajuta sa intelegem mai bine comportamentul utilizatorilor)
e. optimizare si monitorizare permanenta a site-ului
Voi ce strategii ati folosit in conturi din cele mentionate?
Chiar daca site-ul vostru mai trebuie periat si optimizat pentru a fi prietenos cu mobilul, inca aveti timp sa actionati si sa cuceriti piata mobile. Acum e randul vostru sa profitati de oportunitatea mobile, sa faceti un plan de actiune privind strategia PPC si sa aplicati tot ce se preteaza pentru business-ul vostru.
Pe final va invit sa analizati, optimizati, testati, testati, testati …. si happy mobile 🙂
Pe curand 🙂