Loading...

Blogul adLemonade

Regulile din AdWords exista ca sa te faca fericit

“De obicei dureaza o vesnicie pana inveti regulile si odata invatate se vor schimba din nou. “Edward A. Murphy

Esti un specialist PPC (pay-per-click) si iti plac campaniile in AdWords, iti place sa testezi strategii noi, insa nu iti place sa aplici reguli si esti de acord cu Murphy? Azi iti voi arata 4 experimente care au dat rezultate, iti vor face viata mult mai usoara in AdWords si pe care le vei adora.

Stim cu totii cat de mult timp investim in optimizarea campaniilor in AdWords, in urmarirea performantei cuvintelor cheie care convertesc sau care doar aduc costuri. Actiunile si strategia ta se bazeaza mai mult pe feeling si mai putin pe reguli?

Eu iti voi arata un instrument pe care noi, la adLemonade, il folosim in campanii si care ne ajuta sa economisim timp.

Regulile automate – Foloseste-le!

Regulile automate exista pentru ca tu sa le folosesti si sa te ajute in munca ta zilnica de optimizare a campaniilor. Daca nu le-ai luat in considerare pana acum, e momentul sa incepi sa le aplici.

1. Regula automata pentru cuvintele cheie cu performanta buna

Incurajam cuvintele cheie care au avut cel putin o conversie, la CPA (cost-per-acquisition) conform obiectivului si cream o regula automata pentru a le creste bid-ul si a le pastra in pozitii bune.

Regula o creezi din tab-ul de Keywords, butonul “Automate” si alegi “Change max CPC bids when…”.

Iata cum am definit-o:

Perioada de timp o alegi in functie de fiecare cont/campanie, pentru a avea suficiente date relevante. La fel, procentul de crestere variaza in functie de fiecare campanie. Iti recomand sa incepi cu un procent mai mic si sa modifici pe parcurs daca este nevoie.

Astfel, ai campanii de promovare pentru un magazin online de haine pentru femei si ai cuvinte cheie care convertesc tot timpul la un cost/conversie sub 30 lei? Aplica-le aceasta regula de crestere a bid-ului cu 15% pentru a le asigura permanent o pozitie buna.

2. Regula automata pentru cuvintele cheie care aduc conversii la CPA prea mare

Pentru a nu creste costul artificial, ai nevoie si de o regula care sa fie complementara celei de mai sus. Astfel, pentru cuvintele cheie care au avut cel putin o conversie, dar la un CPA mai mare decat cel stabilit, vom scadea bid-ul cu un anumit procent.

Am definit-o astfel:

Daca in aceleasi campanii de promovare a hainelor pentru femei sunt cuvinte cheie pe anumite branduri de exemplu, care aduc conversii insa la un cost mai mare de 30 lei, aplica-le regula de scadere a bid-ului cu 20%.

Aceste 2 reguli le rulez saptamanal in campanii. Insa tu alegi perioada de timp optima pentru campaniile tale. Iei in considerare la cat timp se realizeaza o conversie si de cat trafic (click-uri) are nevoie.

3. Regula automata pentru o pozitie tinta

Promovezi servicii de consultanta in imobiliare si vrei ca reclamele tale sa fie afisate in top 3 in Google Search pentru a fi tot timpul in mintea potentialilor clienti? Iata o regula care te va ajuta sa nu mai schimbi bid-urile manual atat de des. Aplici o crestere de 20% pentru toate cuvintele cheie care au pozitia medie sub 3 si setezi aceasta regula sa ruleze zilnic.

! Daca tintesti o pozitie mai joasa (4-5 de exemplu) atunci vei seta o a doua regula, de scadere a bidului, penturu cuvintele cu o pozitie foarte buna.

4. Regula automata pentru pornire si oprire ad-uri

Aceasta regula te ajuta in perioadele aglomerate (Valentine’s Day, Black Friday, Craciun etc.) cand creezi multe ad-uri noi sau atunci cand ai oferte limitate in timp. Seteaza aceasta regula si scapi de grija de a activa ad-urile la ore foarte matinale sau de a le opri in miezul noptii.

Vrei sa promovezi o oferta care valabila doar 3 zile in Weekend-ul cu Valentine’s Day pentru un sejur la munte? Foloseste aceasta regula si poti programa noile ad-uri sa se opreasca pe 15 Februarie la 12.00 A.M.

Acestea ar fi doar 4 dintre regulile automate pe care le poti crea in AdWords pentru a economisi timp si pentru a-ti usura procesul de optimizare. Poti testa si alte reguli pe care sa le aplici la nivel de campanii, cuvinte cheie sau ad-uri. Tine cont insa de obiective, KPIs (key performance indicatiors) si nu uita sa le verifici periodic. Daca s-au schimbat anumite variabile, modifica regula.

Aplica si tu cel putin una din aceste reguli si spune-mi apoi daca te-a ajutat.

Sursa foto

Leave a Comment


Despre noi

Imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin promovare online inteligenta. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com