Loading...

Blogul adLemonade

Site-ul tau nu este inca mobile-friendly? Transforma-l Acum!

Incepand cu 21 Aprilie 2015, Google favorizeaza site-urile care sunt optimizate pentru mobil, care ofera asadar o experienta cat mai placuta utilizatorilor de smartphone-uri. Aceste site-uri vor purta eticheta “mobile-friendly” in Google. Iata un exemplu mai jos:

cautare site-uri mobile friendly

Retine insa ca acest update va afecta doar cautarile de pe mobil, nu si cele de pe desktop, laptop sau tableta. Pentru un site de e-commerce din Romania, asta inseamna undeva intre 25% si 40% din traficul total din site. Destul de mult, nu-i asa?

De asemenea, algoritmul din Google AdWords nu este influentat de aceasta schimbare. Totusi, daca site-ul tau nu va fi optimizat pentru mobil, e posibil ca, in timp, CTR-ul (rata de click) reclamelor tale sa scada, precum si rata de conversie. Mai ales daca concurentii tai vor avea site-uri mobile-friendly. Iar acest lucru va impacta negativ Quality Score-ul tau si implicit va pune presiune pe CPC (cost per click).

Acum, ce-i de facut?

Nu te panica si testeaza-ti mai intai site-ul. Ai in vedere faptul ca algoritmul se aplica pentru fiecare pagina individual, asadar testeaza mai multe pagini. 😉

Daca faci o cautare pe Google dupa “mobile-friendly” primul rezultat iti va indica Tool-ul de la Google pentru a-ti testa site-ul.

mobile friendly google

 

testare site mobil

L-ai incercat deja si rezultatul tau nu este atat de bun? Ia in considerare sfaturile de mai jos si apuca-te de treaba!

1. Responsive Design

Reprezinta o optiune buna pentru multe site-uri, ceea ce inseamna ca URL-ul tau va afisa acelasi HTML, indiferent de device. Continutul site-ul tau va fi afisat corect, in functie de dimensiunile ecranului folosit. Astfel, site-ul tau se va incarca mai repede, permitand userului sa gaseasca si sa share-uiasca tot ce-l intereseaza mult mai usor.

Bineinteles ca ai si varianta sa construiesti un site special pentru mobil, iar Google va detecta ce tip de device este folosit de catre user si ii va afisa versiunea potrivita.

adlemonade mobile site

 

2. Optimizarea continutului

Foloseste titluri scurte, texte care pot fi citite fara “zoom in” si aseaza link-urile suficient de departate, astfel incat sa fie usor de selectat cu un singur deget.

Fii atent si la structura si asezarea continutului, deoarece userilor nu le plac paragrafele lungi de text si nici sa dea scroll down mult pentru a vedea majoritatea continutului tau.

Nu uita sa incluzi un call-to-action la vedere in text deoarece, cel mai probabil, nu vor ajunge sau nu-l vor vedea la finalul paginii.

3. Optimizare pentru Ecommerce

Ca retailer online, este foarte important sa ai un site optimizat pentru mobil. Daca clientii tai nu pot naviga usor intre pagini sau nu pot adauga repede un produs in cos si apoi sa-l comande, mai mult ca sigur vor parasi site-ul tau repede.

Simplifica meniurile, foloseste doar vertical scrolling, imagini de produs full size si introdu o solutie de plata la un singur click.

Este important ca design-ul si functionalitatea site-ului tau sa imbunatateasca experienta userului asadar ofera-i continut relevant, luand in considerare dimensiunile ecranului de mobil, si fa procesul de checkout cat mai simplu posibil.

4. Urmareste Ghidul Google

Nu in ultimul rand, urmareste pasii pe care ii propune Google in Mobile Sites Guidelines pentru a face din site-ul tau cea mai placuta experienta online a clientilor tai.

Fii cu un pas inaintea concurentei, profita de aceasta oportunitate si fii prezent acolo unde clientii tai te cauta. Ce zici, incepi de acum?

Sursa foto 

Leave a Comment


Despre noi

Imbunatatim performanta de business a clientilor nostri prin promovare online inteligenta. Tintim constant excelenta, performanta si cresterea continua.

Contact

✆ Suna acum: +40 (744) 515 849
✉ Email: contact@adlemonade.com